NASZE REALIZACJE / OBIEKTY KOLEJOWE
wróć do pozostałych kategorii>>

RUTKI
Opracowanie przeglądu specjalnego kolejowych obiektów inżynieryjnych – most kolejowy w km 17,106 na linii kolejowej nr 234 i most kolejowy w km 30,808 na linii kolejowej nr 229 w związku z realizacją zadania pn.: Przygotowanie linii kolejowych nr 234 na odcinku Kokoszki – Stara Piła oraz nr 229 na odcinku Stara Piła – Glincz jako trasy objazdowej na czas realizacji projektu ,,Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto, etap I.”
06.08.2018 – 30.10.2018 r.
Przedmiotem zamówienia jest weryfikacja aktualnego stanu obiektów inżynieryjnych oraz określenie, czy dany obiekt spełnia wymagania niezbędne do osiągnięcia prędkości projektowej 80 i 100 km/h na linii nr 234 oraz 100 i 120 km/h na linii nr 229 dla klasy obciążenia C3, D4 oraz dla pojazdów referencyjnych 218Mc, 219M, 220M i 221 M. W opracowaniu określono również zakres niezbędnych robót umożliwiających uzyskanie przez obiekty wymaganych właściwości funkcjonalno-użytkowych.
- jednoprzęsłowy most kratownicowy z jazdą górą w km 17,106 linii 234m
- trójprzęsłowy most kratownicowy z jazdą górą w km 30,808 linii 229m
Zamawiający: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Region Północny
Stan techniczny obiektów ustalono na podstawie wizji lokalnych, badań materiałowych oraz obliczeń statyczno- wytrzymałościowych. Ocena stanu technicznego mostu obejmowała czynności mające na celu zinwentaryzowanie oraz ocenę ewentualnych uszkodzeń podpór wraz z ich izolacją, łożysk, konstrukcji ustroju nośnego, pomostu i elementów wyposażenia obiektu.
Remont mostów na linii kolejowej nr 729 Górki – Zajączkowo Tczewskie w km 4,761 oraz na linii kolejowej nr 735 Górki – Zajączkowo Tczewskie ZTA w km 4,761
27.01.2016 – 11.04.2016 r.
- dwa przęsła kratownicowe o pasach równoległych, górą otwarte z jazdą dołem, rozpiętość teoretyczna: 2×34,365m, długość eksploatacyjna: 72,23m – obiekt w ciągu linii nr 729
- dwa przęsła kratownicowe o pasach równoległych, górą otwarte z jazdą dołem, rozpiętość teoretyczna 2×34,365m, długość eksploatacyjna: 69,81 m – obiekt w ciągu linii nr 735
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Gdyni
Wykonane badania materiałowe umożliwiły optymalny dobór technologii wymiany uszkodzonych elementów konstrukcyjnych.
Rozbudowa ulic w ciągu DW450 na odcinku od ul. Śródmiejskiej do granicy miasta wraz z przebudową wiaduktu kolejowego
12.04.2016 – 6.03.2020 r.
Dokumentacja projektowa obejmowała swoim zakresem przebudowę kolejowego obiektu inżynieryjnego – wiaduktu w km 108,492 linii kolejowej nr 14 Łódź Kaliska – Tupice nad ul. Częstochowską w Kaliszu. Celem przebudowy jest uzyskanie normatywnej skrajni drogowej pod obiektem oraz dostosowanie wiaduktu do nowej geometrii układu drogowego.
- Zaprojektowano obiekt o rozpiętościach przęseł 2×16,56 m i konstrukcji płytowej (dźwigarobeton)
- klasa obciążenia k+3 wg PN-85/S-10030
Zamawiający: Highway sp. z o.o.
Istniejący wiadukt został wzniesiony w 1905 roku i był wielokrotnie modernizowany. Parametry skrajni drogowej pod obiektem nie spełniają obowiązujących przepisów. Technologia budowy nowego obiektu zakłada realizację robót przy założeniu utrzymania ruchu po jednym torze.


